Sociaal Wijkteam Huizen – Hulp voor jou of voor een ander

Maak jij je ook weleens zorgen over iemand bij jou in de straat? Of over iemand die je weleens tegenkomt in de buurt in Huizen? Je voelt op de een of andere manier dat het niet zo goed gaat met deze persoon, maar je weet niet hoe je kunt helpen. Of ben je misschien zelf diegene die hulp zoekt of die een beetje eenzaam is of er niet zo lekker bij zit?

In beide gevallen kun je je verhaal kwijt bij het Sociaal Wijkteam Huizen.

Wat doet het Sociaal Wijkteam?

Het Sociaal Wijkteam zorgt dat kwetsbare mensen snel hulp krijgen. Het team voorkomt zo dat iemand te lang worstelt met zijn of haar situatie. Zelf oplossen lukt niet altijd, waardoor de problemen soms alleen maar groter. Dat wil het Sociaal Wijkteam graag voorkomen.

Het Sociaal Wijkteam biedt hulp bij problemen zoals:

Hoe werkt het Sociaal Wijkteam Huizen?

Het Sociaal Wijkteam krijgt jouw melding binnen. Die kan gaan over een ander over wie jij je zorgen maakt of over jezelf. Het team neemt contact op met de melder en daarna met de persoon die hulp nodig zou kunnen hebben. Ze stellen dan, telefonisch of tijdens een huisbezoek, wat vragen om een goed beeld te krijgen van de situatie. Als dat duidelijk is, komt de hulp op gang. Het team kan daarbij mensen inschakelen die degene om wie het gaat al kent, zoals buren, familie of vrienden. Ook worden soms vrijwilligers ingezet. En als dat nodig is, verwijst het team door naar de gemeente.

Melding doen

Wil jij hulp aanvragen voor jezelf of voor een ander? Weet dan in elk geval dat dat al een heel goed begin is.

Je kunt voor vragen of een melding contact opnemen met het Informatiepunt Maatschappelijke Zaken van de gemeente Huizen: e-mail info@maatschappelijkezaken.nl, of 035 528 12 47.

Kan een melding niet wachten? Neem dan contact op met 112 of Veilig Thuis. Met Veilig Thuis kun je ook chatten.